Yogaflow Diana van der Gaast

Herstel van stress en stressgerelateerde klachten

Inzicht krijgen en doorbreken van je belemmerende patronen

Je grenzen beter leren voelen en aangeven

Makkelijker omschakelen van stress naar ontspanning

Innerlijke rust ervaren

Het gevoel ervaren dat je oké bent, zonder dat je van alles hoeft te doen of te bewijzen; thuiskomen bij jezelf

Optimaliseren van je imuunsysteem

Ter preventie en herstel van burn-out

Bijna twee keer zoveel vrouwen als mannen met overspannenheid

Twintig op de duizend vrouwen meldt zich bij de huisarts met stressgerelateerde klachten. Dit is nog maar het topje van de ijsberg, want veel mensen gaan met deze klachten niet naar een professional.

Al meer dan 20 jaar helpt Diana mensen door middel van Yoga en mindfulness met het vinden van een ontspannen balans in hun leven. Haar expertise is Restorative Yoga in combinatie met mindfulness.
Zowel mindfulness als Restorative Yoga zijn haar redmiddelen geweest ten tijde van een crisis. De ene keer leidde overmatige, langdurige stress tot depressie en de andere keer ontstond stress – op het randje van overspannen zijn –  door chronische pijn. Je kunt wel zeggen dat Diana ervaringsdeskundige is op het gebied van stress en hoe daarvandaan weer terug te komen naar balans.

In haar Yogapraktijk Yogaflow heeft ze al veel cursisten mogen begeleiden op hun weg naar ontspanning en een relaxter leven. Diana: ‘Ik geniet er nog steeds van als ik na afloop van de yogalessen blije, zachte, ontspannen gezichten zie.’

 

Diana van der Gaast Yogaflow

Restorative Yoga en mindfulness

Restorative Yoga is ‘het pareltje’ onder de Yoga. Diana heeft hierin haar eigen unieke methode ontwikkeld, die de Restorative poses combineert met mindfulness en waarin je m.b.v. de adem ruimte creëert in gebieden waar spanning zit. Met enthousiasme deelt ze dit sinds een aantal jaar met collega yogadocenten, die ze met veel plezier opleidt tot Restorative Yoga docent.

Diana: ‘Mijn lichaam is mijn bondgenoot, mijn belangrijkste ‘coach’, want mijn lichaam geeft mij aan of ik teveel stress heb en daar heb ik naar leren luisteren en handelen, zodat ik tijdig kan terugschakelen naar rust. Dat wil ik graag doorgeven, zodat ook jij meer in balans komt.’

Yogaflow Diana van der Gaast header

Je cursus “van gespannen naar ontspannen” is heerlijk. Het is een werkelijke verdieping voor mij en de video’s en audio’s zijn ware schatten……en bijzonder in deze speciale periode. De audio’s van bodyscan, ontspanning en de contemplatie zijn  zeer welkom, deugddoend en opladend…..pareltjes, zoals heel je cursus.
Ik ben enorm gelukkig met de aanschaf van de cursus. Elke module is zo goed doordacht en doorvoeld en helder geschreven met een opbouw die klopt.

Ik heb ergens de vraag gelezen of het zinvol was om de cursus te volgen als je al een Restorative Yoga teacher bent of zelf al les geeft. Wat ik voor mij ervaar is dat ik antwoorden in de cursus vind op vragen die mijn cursisten mij stellen. Of manieren vind hoe ik als yogalesgever kan omgaan met moeilijk situaties in of na een les, als er bepaalde emoties loskomen bij de mensen. Ik geef les vanuit mijn eigen ervaringen en kennis en vanuit wie ik ben. Ik ben geen psychologe. Soms denk ik een opleiding psychologie nodig te hebben om nog les te kunnen geven.

Deze cursus heeft mij terug gebracht tot wie ik ben en wat ik weet, terug vertrouwen gegeven, mij terug gegrond.

Ik ben je dankbaar xx.

Catherine, Restorative Yoga docent

Door Restorative Yoga heel veel zelf te ervaren werd ik steeds zachter voor mezelf.

Ingrid

Restorative Yoga helpt me om te vertragen en oefent mijn geduld. De tijd die we nemen om werkelijk in een pose te zakken brengt verzachting en heelheid. Diepere lagen worden aangesproken. De ‘batterij’ voelt weer opgeladen, waardoor ik me in contact voel met een dieper vertrouwen, een gevoel van “Het is goed zoals het is”.

Odile

Ik ben met de training “van gespannen naar ontspannen” begonnen aan het begin van de Corona tijd. Wat was en is het fijn om iedere dag, middels de aangeboden oefeningen, mijn aandacht te verplaatsen van mijn malende gedachtestroom naar mijn lichaam. Het geeft me meer rust en ontspanning.

Fijn ook dat je oefeningen aangereikt krijgt die je op elk moment en op elke plek kunt toepassen om zo een klein rustmomentje voor jezelf in te bouwen!

 De achtergrondinformatie in het lesboek is heel helder en duidelijk door Diana opgezet. Zeer informatief.

 Ik hoop dat je in de gelegenheid bent om jezelf dit mooie cadeau te gunnen……..

Sabina

Restorative Yoga heeft mij geleerd via ontspanning te genezen van mijn frozen shoulder i.p.v. via inspanning en pijn. Niet over mijn grenzen heen gaan, maar juist je grenzen durven aan te geven. Niet langer mijn lichaam als last te ervaren. Dat zijn voor mijn lichaam onbetaalbare nieuwe ervaringen geworden, het genezingsproces kreeg een enorme duw voorwaarts. Mijn brein werd anders geprogrammeerd. Hoe vaker ik tijdens de yoga vol aandacht samen viel met alle signalen die er vanuit mijn lichaam kwamen, hoe minder pijn ik ervoer ook tijdens de week erna. Deze yoga heeft mij echt leren luisteren naar mijn lichaam op een positieve manier, ik heb het weleens uitgelegd: ‘ Het is alsof ik tijdens  de yoga over een hekje stap in mijn bewustzijn, achter dat hekje was ik dan vrij van alles. Gedurende de week kon ik steeds vaker terug naar dat plekje’.
Uiteindelijk is het genezingsproces plotseling sneller gegaan dan verwacht werd door de fysiotherapeut. Met dank aan jouw begeleiding en de Restorative yoga.

Lotte

Ontdek je ontspannen zelf

met dit 8-weeks online programma

SPANNING & ONTSPANNING

Je leert spanning en ontspanning herkennen bij jezelf en wat stress nu precies is. Introductie in Mindfulness.

Module 1

LICHAAMSBEWUSTZIJN

Je leert beter contact te maken met je lichaam. Je lichaam is je bondgenoot, hij geeft je tijdig aan wanneer de stress oploopt. In deze module leer je dit herkennen zodat je tijdig om kan schakelen naar ontspanning.

Module 2

ADEMBEWUSTZIJN

De adem vertelt je ook hoe het met je is gesteld. Je kunt de adem gebruiken om tot rust te komen.

Module 3

GRENZEN AANVOELEN

In deze module leer je over draaglast en draagkracht. Hoe het gesteld is met jouw persoonlijke draagkracht -hoeveel stress je aankunt- en hoe je draagkracht te vergroten.

Module 4

PATRONEN DOORBREKEN

Inzicht krijgen in je automatische negatieve gedachten en je belemmerende patronen doorbreken.

Module 5

OVERGAVE,
ZIJN MET WAT ER IS

In deze module leer je ruimte te maken voor je ervaring in dit moment, op een vriendelijke manier, zonder oordeel.

 

Module 6

NOG MEER RUST

In deze module verdiep je je opgedane ervaring en kennis uit dit programma.

Module 7

TROUW ZIJN AAN JEZELF

Samenvatting en hoe nu verder? Met twee volledige Restorative Yoga lessen van ieder anderhalf uur.

Module 8

Het resultaat

N

inzicht dat je niet al je gedachten hoeft te geloven

N

ontspant je psoas, waardoor je rug en bekken verder kan ontspannen

N

optimaliseert je immuunsysteem

N

meer tools om je cursisten te begeleiden

N

verbetert je spijsvertering

N

zachter voor jezelf zijn en beter je grenzen aanvoelen en aangeven

N

laat spanning los in je schouders, nek en rug

N

je bloeddruk daalt

N

verbetert je houding en je wordt soepeler

Meest gestelde vragen

Hoeveel tijd ben ik er dagelijks mee kwijt?

Je kunt zelf beslissen hoeveel tijd je per dag eraan besteedt. Je kunt een ontspanningsoefening doen van een minuut of 10, of wat meer tijd nemen voor een langere oefening van 20 minuten of meerdere oefeningen achter elkaar.

 

Hoe lang duurt het online programma?

Er is voor 8 weken gekozen, omdat dit de tijd is die nodig is om een blijvende verandering aan te brengen in je denken en gedrag.

Heb ik yoga-materialen nodig om mee te doen?

Je hoeft er niks specifieks voor aan te schaffen. Een yoga-mat is handig, maar een zacht vloerkleed of matrasje voldoet ook prima. Het meest ideaal is als je een bolster (groot langwerpig kussen van 60-30-15 cm)  ) hebt om jezelf te ondersteunen. Maar een ‘nagebouwde’ bolster werkt ook prima: een opgerold dekbed, of een paar opgevouwen dekens boven op elkaar, of kussens van de bank. Als je vrij lang van lijf en leden bent, dan kun je een langere ‘bolster’ vouwen van dekens.

Hoe ziet het programma eruit?

Het staat uitgeschreven op deze pagina. Je kunt een week lang over de eerste module doen, maar als jij meer tijd ervoor nodig hebt, dan kan dat ook. Je bepaalt je eigen tempo en je kunt je eigen tijd indelen. Dat is het grote voordeel van een online programma; het doen waar en wanneer jij wilt. Je kunt het programma zo vaak herhalen als je wilt, of je meest favoriete oefeningen nog een keer doen.

Is dat niet moeilijk, yoga via internet?

Je ontvangt 1x per week een mail met duidelijke uitleg hoe je inlogt in het programma waarin de audio’s, video’s en teksten staan. Het wordt stap voor stap uitgelegd.

Ik heb last van pijn/heb een blessure/ben ziek, kan ik dan wel meedoen?

De uitnodiging is de houdingen met zorgzame aandacht uit te voeren en jezelf optimaal te ondersteunen zodat je zo comfortabel mogelijk ligt. Je zal steeds makkelijker naar je lichaam gaan ‘luisteren’. Ik bied ook verschillende alternatieven aan bij iedere houding. Informeer wel eerst bij je behandelend arts of therapeut wat je wel of niet kunt doen qua beweging/houding. Ontspanning draagt bij aan je herstel. Twijfel je of je wel mee kunt doen, neem dan contact met mij op via mail.

Ik twijfel nog of ik mee ga doen.

Bij twijfel niet doen, hoor je weleens zeggen. Is dat zo? Het ligt eraan waar je twijfel vandaan komt.
Uit je hoofd? Wikken en wegen hoort bij het denken, we denken nu eenmaal in dualiteiten.
En wat vertelt je gevoel je, je intuïtie/buikgevoel? Wat is je verlangen? Wil je meer balans in jezelf, in je leven? Blijer en ontspannen zijn?
Het is een investering in jezelf, in jouw welzijn. Vraag jezelf af hoeveel het je gaat kosten (je gezondheid misschien/ je relaties?) als je doorgaat zoals je nu bezig bent. Ontspanning is geen luxe, je lichaam snakt naar ontspanning. Door vaker een ontspannen gevoel te hebben kun je weer genieten van het leven. Krijg je energie om de dingen te doen die je leuk vindt, die jou voldoening geven. Je kunt het programma zo vaak inzien en herhalen als jij wilt, je hebt levenslange toegang.

Yogaflow Diana van der Gaast

8-weeks online programma

Van gespannen naar ontspannen

Basic

€ 299,00 incl. BTW

  • Acht modules met in iedere module diverse online audio’s en video’s
  • Acht e-boeken
  • Online besloten groep van gelijkgestemden voor support en je vragen
  • Levenslange toegang

VIP

€ 599,00 incl. BTW

  • Acht modules met in iedere module diverse online audio’s en video’s
  • Acht e-boeken
  • Online besloten groep van gelijkgestemden voor support en je vragen
  • Twee 1 op 1 gesprekken van een uur via Zoom
  • Mailcontact*
  • Levenslange toegang

Spanning is wie je denkt te moeten zijn,
ontspanning is wie je bent!

– Chinees gezegde –

menu