Herkenbaar?

Voel jij je vaak gespannen? Raak je snel geirriteerd? Ben je altijd druk, druk, druk?
Herken je de volgende vragen en gedachten:

Z

Ervaar je spanning en stress?

Z

Ben je druk, druk, druk of voel je je onder druk staan?

Z

Wil je weer eens een avondje uit, maar voel je je ‘s avonds uitgeblust?

Z

Je zou zo graag weer eens een hele nacht doorslapen.

Z

Je zit middenin de overgang en voelt je niet meer jezelf.

Z

Je bent herstellende van een blessure of ziekte.

Z

Je wilt weer je vrolijke, levenslustige, ontspannen zelf zijn.

Z

Je bent yogadocent of stresscoach en wilt je verdiepen in Restorative Yoga

Z

Je wilt leren ontspannen ter preventie van burn-out

Je weet eigenlijk heel goed wat je wél wilt:

Spanning en stress aanpakken

Je grenzen beter leren voelen en aangeven

Innerlijke rust

Het gevoel dat je oké bent, zonder dat je van alles hoeft te doen of te bewijzen

Kortom, snak je naar zowel lichamelijke als mentale ontspanning en ben je klaar om voor jezelf te kiezen?
Doe dan mee met mijn unieke

-Restorative Yoga & Mindfulness methode-

acht-weeks online programma

Over Diana en haar methode

Diana is moeder van een volwassen zoon. En na vele omzwervingen in binnen en buitenland woont ze nu terug in haar geboorteplaats Vlissingen.

Inmiddels geeft ze al meer dan 20 jaar yogales en is daarnaast ook opgeleid als Mindfulness Trainer. Haar expertise is Restorative Yoga in combinatie met Mindfulness.
Zowel Mindfulness als Restorative Yoga zijn haar redmiddelen geweest ten tijde van een crisis. De ene keer leidde overmatige, langdurige stress tot depressie en de andere keer ontstond stress – op het randje van overspannen zijn –  door chronische pijn. Je kunt wel zeggen dat Diana ervaringsdeskundige is op het gebied van stress en hoe daarvandaan weer terug te komen naar balans. 

In haar Yogapraktijk Yogaflow heeft ze al veel cursisten mogen begeleiden op hun weg naar ontspanning en een relaxter leven. Diana: ‘Ik geniet er nog steeds van als ik na afloop van de yogalessen blije, zachte, ontspannen gezichten zie.’

Restorative Yoga is ‘het pareltje’ onder de Yoga. Diana heeft hierin haar eigen unieke methode ontwikkeld, die de Restorative poses combineert met mindfulness en waarin je m.b.v. de adem ruimte creëert in gebieden waar spanning zit. Met enthousiasme deelt ze dit sinds een aantal jaar met collega yogadocenten, die ze met veel plezier opleidt tot Restorative Yoga docent.

Alles wat ze zelf heeft geleerd door levenservaring en door alle opleidingen die ze heeft gevolgd en geeft, is verwerkt in het uitgebreide online programma ‘Van gespannen naar ontspannen’. Diana: ‘Mijn lichaam is mijn bondgenoot, mijn belangrijkste ‘coach’, want mijn lichaam geeft mij aan of ik teveel stress heb en daar heb ik naar leren luisteren en handelen, zodat ik tijdig kan terugschakelen naar rust. Dat wil ik graag doorgeven, zodat ook jij meer in balans komt.’ 

Haar missie is dat zoveel mogelijk mensen rust en ontspanning vinden door Restorative Yoga & Mindfulness; dat Restorative Yoga als een warme deken van zachtheid en ontspanning over Nederland en België mag neerdalen.

Het programma:

Wat is Mindfulness en wat is Restorative Yoga?

Mindfulness leert je op een vriendelijke manier, zonder oordeel je aandacht te richten op je ervaring van dit moment, zodat je los kunt komen van (pieker-) gedachten over verleden of toekomst. Restorative Yoga is een zachte, passieve yogavorm waarbij je alleen liggende poses uitvoert. Je bent ondersteund door kussens en dekens, zodat je comfortabel ligt waardoor spierspanning kan worden losgelaten en er ruimte ontstaat daar waar spanning werd vastgehouden. Deze combinatie maakt dat je zowel mentaal als lichamelijk tot ontspanning komt.

Tijdens 8 weken komt er iedere week een module vrij met audio, video en tekstboek met stap voor stap beschreven hoe je vaker ontspanning kunt ervaren en een relaxter leven kunt hebben. Bij alle video’s van Restorative Yoga poses zit ook een instructiefilmpje. Aan het eind van de 8 weken heb je een scala aan ontspanningsoefeningen waar je uit kunt kiezen:

  • audio’s  van ‘spannen en ontspannen’, korte en uitgebreide ‘bodyscan’, adem-meditatie, liggende ontspanningsoefening, mindfulness meditatie: ademanker
  • video van yoga warming-up oefeningen
  • video’s van instructies voor de Restorative Yoga poses
  • video’s van Restorative poses om spanning vrij te maken in verschillende gebieden van je lichaam en andere positieve uitwerkingen:
    – voor je benen (helpt als je last hebt van vocht vasthouden, vermoeide benen)
    – ontspanning voor je ogen (en verbetert je zicht)
    – spanning loslaten in je schouders, nek, rug middels verschillende poses
    – ontspannen van de psoas (door stress kan je psoas gespannen raken, waardoor je rug- en bekkenklachten kan ontwikkelen)
    – oefening voor betere spijsvertering
    – dalen van je bloeddruk
    – optimaliseren van je immuunsysteem
    – bewustwordingsoefening van je grenzen aanvoelen (luister je naar je lichaam of je ‘mind’?)
    – verbeteren van je houding en soepeler worden.
    De oefeningen zijn: beenhefpose, palmeren (om je ogen rust te geven), schouder-opener, buikligging (surfplank), voor- en achteroverbuiging, twist, godinnepose, bekkenhefpose, rugontstresser, en nog 2 volledige Restorative sessies van 1 ½ uur
  • tekstboek waarin Mindfulness als stressreductie de rode draad is om je stap voor stap dichter bij jezelf te brengen. Jij weet immers het allerbeste wat bij jou past in dit leven! Door teveel stress kun je dit contact met je innerlijke weten zijn kwijtgeraakt. Dit programma leert je ontspannen te zijn en de verbinding met jezelf te herstellen.

Spanning & ontspanning

Je leert spanning en ontspanning herkennen bij jezelf en wat stress nu precies is. Introductie in Mindfulness.

Module 1

Lichaamsbewustzijn

Je leert beter contact te maken met je lichaam. Je lichaam is je bondgenoot, hij geeft je tijdig aan wanneer de stress oploopt. In deze module leer je dit herkennen zodat je tijdig om kan schakelen naar ontspanning.

Module 2

Adembewustzijn

De adem vertelt je ook hoe het met je is gesteld. Je kunt de adem gebruiken om tot rust te komen. 

Module 3

Grenzen aanvoelen

In deze module leer je over draaglast en draagkracht. Hoe het gesteld is met jouw persoonlijke draagkracht -hoeveel stress je aankunt- en hoe je draagkracht te vergroten.

Module 4

Patronen doorbreken

Inzicht krijgen in je automatische negatieve gedachten en je belemmerende patronen doorbreken.

Module 5

Overgave, zijn met wat er is

In deze module leer je ruimte te maken voor je ervaring in dit moment, op een vriendelijke manier, zonder oordeel.

 

Module 6

Nog meer rust

In deze module verdiep je je opgedane ervaring en kennis uit dit programma.

Module 7

Trouw zijn aan jezelf

Samenvatting en hoe nu verder? Met twee volledige Restorative Yoga lessen van ieder anderhalf uur. 

Module 8

Het Resultaat

Je hebt nu alle tools in huis om jouw belemmerende patronen te herkennen en doorbreken.

Je hebt jezelf beter leren kennen, jouw stress-reactie-patroon. Je hebt terug leren voelen waardoor je de signalen van je lichaam herkent als er stress is, zodat je daar adequaat op kunt reageren. En nog belangrijker: je mindset is veranderd door je ontwikkeling in dit 8 weekse programma. Je zult een andere houding hebben t.a.v. stress. Want een beetje stress is helemaal niet zo erg, zolang je maar tijdig terugschakelt naar rust. En door in te zien dat stress vooral voortkomt uit hoe je over bepaalde zaken of situaties denkt, kun je in veel gevallen stress vermijden. Al met al zul je veel vaker ontspannen zijn en veel relaxter in het leven staan!

Pakketten & Prijzen

G

Online programma

Van gespannen naar ontspannen
Basic

 299,- 

INCL. BTW 

INHOUD:

Acht modules met diverse online audio’s en video’s

Acht e-boeken

Online besloten groep van gelijkgestemden voor support en je vragen

Levenslange toegang

 

 

G

Online programma

Van gespannen naar ontspannen
VIP
met persoonlijke begeleiding

 599,- 

INCL. BTW 

INHOUD:

Acht modules met diverse online audio’s en video’s

Acht e-boeken

Online besloten groep van gelijkgestemden voor support en je vragen

Twee 1 op 1 gesprekken van een uur via Zoom.

Mailcontact*

Levenslange toegang

Wat deelnemers zeggen

Restorative Yoga heeft mij geleerd via ontspanning te genezen van mijn frozen shoulder i.p.v. via inspanning en pijn. Niet over mijn grenzen heen gaan, maar juist je grenzen durven aan te geven. Niet langer mijn lichaam als last te ervaren. Dat zijn voor mijn lichaam onbetaalbare nieuwe ervaringen geworden, het genezingsproces kreeg een enorme duw voorwaarts. Mijn brein werd anders geprogrammeerd. Hoe vaker ik tijdens de yoga vol aandacht samen viel met alle signalen die er vanuit mijn lichaam kwamen, hoe minder pijn ik ervoer ook tijdens de week erna. Deze yoga heeft mij echt leren luisteren naar mijn lichaam op een positieve manier, ik heb het weleens uitgelegd: ‘ Het is alsof ik tijdens  de yoga over een hekje stap in mijn bewustzijn, achter dat hekje was ik dan vrij van alles. Gedurende de week kon ik steeds vaker terug naar dat plekje’.
Uiteindelijk is het genezingsproces plotseling sneller gegaan dan verwacht werd door de fysiotherapeut. Met dank aan jouw begeleiding en de Restorative yoga.

Lotte

Restorative Yoga helpt me om te vertragen en oefent mijn geduld. De tijd die we nemen om werkelijk in een pose te zakken brengt verzachting en heelheid. Diepere lagen worden aangesproken. De ‘batterij’ voelt weer opgeladen, waardoor ik me in contact voel met een dieper vertrouwen, een gevoel van “Het is goed zoals het is”.

Odile

Ik ging meedoen met de Restorative Yoga toen ik merkte dat andere lichamelijke oefeningen mij meer kramp gaven en ik te veel mijn best bleef doen en daarmee meer ging verkrampen. Ik kon dus niet goed ontspannen. Ik leerde  “los te laten” al liggend in diverse houdingen en daarin ondersteund door kussens in een heerlijk en weldadig gevoel van rust. Door de heldere en liefdevolle aanwijzingen “masseerde” ik pijnplekken door diepe ademhalingen. De les bracht me een grotere ontspanning en ook een soort tijdloosheid. Diana’s stem bracht me ook de zachte acceptatie van hoe mijn lichaam voelt en niets vast te houden wat niet meer nodig is. Ook het gevoel voor zelfzorg en rustig de tijd voor mijzelf nemen is gegroeid door de restoratieve yoga.

Daphne

Het E-book ziet er heel mooi uit en is helder geschreven. De audio was heerlijk om te volgen (en ik was even in slaap gevallen). Het is zo helder, rustig en vloeiend ingesproken.

Laurens

Door Restorative Yoga heel veel zelf te ervaren werd ik steeds zachter voor mezelf.

Ingrid

Meest gestelde vragen

Hoeveel tijd ben ik er dagelijks mee kwijt?

Je kunt zelf beslissen hoeveel tijd je per dag eraan besteedt. Je kunt een ontspanningsoefening doen van een minuut of 10, of wat meer tijd nemen voor een langere oefening van 20 minuten of meerdere oefeningen achter elkaar.

 

Hoe lang duurt het online programma?

Er is voor 8 weken gekozen, omdat dit de tijd is die nodig is om een blijvende verandering aan te brengen in je denken en gedrag.

Heb ik yoga-materialen nodig om mee te doen?

Je hoeft er niks specifieks voor aan te schaffen. Een yoga-mat is handig, maar een zacht vloerkleed of matrasje voldoet ook prima. Het meest ideaal is als je een bolster (groot langwerpig kussen van 60-30-15 cm)  ) hebt om jezelf te ondersteunen. Maar een ‘nagebouwde’ bolster werkt ook prima: een opgerold dekbed, of een paar opgevouwen dekens boven op elkaar, of kussens van de bank. Als je vrij lang van lijf en leden bent, dan kun je een langere ‘bolster’ vouwen van dekens.

Hoe ziet het programma eruit?

Het staat uitgeschreven op deze pagina. Je kunt een week lang over de eerste module doen, maar als jij meer tijd ervoor nodig hebt, dan kan dat ook. Je bepaalt je eigen tempo en je kunt je eigen tijd indelen. Dat is het grote voordeel van een online programma; het doen waar en wanneer jij wilt. Je kunt het programma zo vaak herhalen als je wilt, of je meest favoriete oefeningen nog een keer doen.

Is dat niet moeilijk, yoga via internet?

Je ontvangt 1x per week een mail met duidelijke uitleg hoe je inlogt in het programma waarin de audio’s, video’s en teksten staan. Het wordt stap voor stap uitgelegd.

Ik heb last van pijn/heb een blessure/ben ziek, kan ik dan wel meedoen?

De uitnodiging is de houdingen met zorgzame aandacht uit te voeren en jezelf optimaal te ondersteunen zodat je zo comfortabel mogelijk ligt. Je zal steeds makkelijker naar je lichaam gaan ‘luisteren’. Ik bied ook verschillende alternatieven aan bij iedere houding. Informeer wel eerst bij je behandelend arts of therapeut wat je wel of niet kunt doen qua beweging/houding. Ontspanning draagt bij aan je herstel. Twijfel je of je wel mee kunt doen, neem dan contact met mij op via mail.

Ik twijfel nog of ik mee ga doen.

Bij twijfel niet doen, hoor je weleens zeggen. Is dat zo? Het ligt eraan waar je twijfel vandaan komt.
Uit je hoofd? Wikken en wegen hoort bij het denken, we denken nu eenmaal in dualiteiten.
En wat vertelt je gevoel je, je intuïtie/buikgevoel? Wat is je verlangen? Wil je meer balans in jezelf, in je leven? Blijer en ontspannen zijn?
Het is een investering in jezelf, in jouw welzijn. Vraag jezelf af hoeveel het je gaat kosten (je gezondheid misschien/ je relaties?) als je doorgaat zoals je nu bezig bent. Ontspanning is geen luxe, je lichaam snakt naar ontspanning. Door vaker een ontspannen gevoel te hebben kun je weer genieten van het leven. Krijg je energie om de dingen te doen die je leuk vindt, die jou voldoening geven. Je kunt het programma zo vaak inzien en herhalen als jij wilt, je hebt levenslange toegang.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn,
ontspanning is wie je bent!

– Chinees gezegde –